Introduction to Social Media Management

Module Code
SK2006
Module Coordinators
Peter Hohmann
Teachers
Michaela Andrea Peschk-Aschenbrenner
Short Description

The students get to know the basics of social media management and learn some concrete technologies for its application.

Duration in Semester
1
Instruction Language
German
Total Effort
6 CrP; an estimated 180 hours, of which approximately 60 are spent in class.
Weekly School Hours
4
Method of Instruction

SU 4 SWS

Requirements for the awarding of Credit Points

Prüfungsvorleistung: Projekt

Prüfungsleistung: Klausur

Availability
Yearly
References
  • Komus, Ayelt ; Wauch, Franziska: Wikimanagement : Was Unternehmen von Social Software und Web 2.0 lernen können. München: Oldenbourg Verlag
  • Beilharz, Felix: Social Media Management : Wie Marketing und PR Social Media-tauglich werden. 1. Aufl.. Göttingen: BusinessVillage
  • Palme, Inga ; Ljubic, Natascha: Social Media Manager im Beruf :
  • Praxisratgeber für erfolgreiches Social Media Management. 1. Aufl.. : NEPA-Verlag