4101 Master Thesis

Modulverantwortliche
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Notwendige Voraussetzungen zur Teilnahme

48 ECTS from the first 2 semesters; participation in thesis seminar (4101)

Kurzbeschreibung

Wissenschaftstheorien sowie Forschungsmethodik und -prozess; Entwicklung und Präsentation des eigenen Forschungsansatzes für die Master Thesis

Inhalte

There are three basic designs for a Master thesis:
Descriptive secondary source Master thesis: Goal of this thesis type is to identify a state of the art research status on a given topic and to derive an own theoretical model for later testing
Empirical primary source Master thesis: Goal of this thesis type is to investigate into a particular relevant research problem by conducting an empirical study using primary data.
Empirical applied Master thesis: Goal of this thesis type is to investigate into a particular relevant research problem by applying it to a real organizational context.
Special attention is given to the scientific rigor of the developed work. Primary research is encouraged and supported with in depth qualitative and quantitative methodologies (see statistical methods in the modul "International Market Research" and the preceding modul "Master seminar").Scientific standards, such as citation standards and the profound analysis of relevant scientific sources, have to be met.

Qualifikations- und Lernziele

The learning objective of the Master thesis is to develop a scientifically supported problem solution for a "real world" case in management. The thesis will encompass methods and concepts which have been acquired throughout the Masters course and will deepen insights into a chosen field or problem area.
The thesis is to be written in English. The time allotted to this assignment amounts to four months.

Fachkompetenzen
Methodenkompetenzen (fachlich & überfachlich)
Sozialkompetenzen
Selbstkompetenzen
ECTS-Leistungspunkte (CrP)
  • 27 CrP
  • Arbeitsaufwand 27 Std.
Lehr- und Lernformen
  • research work

Studiensemester
  • International Marketing (M.A. 2016) - 3. - 4. Semester
Dauer
1 Semester
Häufigkeit des Angebots
Nach Termin
Unterrichtssprache
Deutsch
Bonuspunkte

Nein

Bonuspunkte werden gemäß § 9 (4) der Allgemeinen Bestimmungen vergeben. Art und Weise der Zusatzleistungen wird den Studierenden zu Veranstaltungsbeginn rechtzeitig und in geeigneter Art und Weise mitgeteilt.

Benotung
Die Bewertung des Moduls erfolgt gemäß § 9 der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung).
Verwendbarkeit
Gemäß § 5 der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung) Verwendbarkeit in allen Masterstudiengänge der THM möglich.
Voraussetzung für Module
Literatur, Medien

In accordance with thesis topic.

Rechtliche Hinweise