4101 Master-Thesis
- Prof. Dr. Stefanie Wannow
- verschiedene Lehrende
48 ECTS from the first 2 semesters; participation in thesis seminar (4101)
Methoden des wissenschaftlichen Arbeitens, Literaturrecherche und Zitierweise, Präsentation des Thesis-Proposals
Depending on thesis topic; in any case, relevant theories and the state of research for the given topic are assessed; most theses also contain an empirical part.
The thesis is to be written in English in a time period of 4 months.
The students shall learn how to work on a marketing problem in a scientific way and derive meaningful conclusions and recommendations. They shall develop their skills to identify research gaps, to critically reflect on the given state of research and to develop a research approach to contribute to the chosen research topic from a theoretical and managerial perspective.
The learning objective of the Master thesis is to develop a scientifically supported problem solution for a "real world" case in marketing. The thesis will encompass methods and concepts which have been acquired throughout the Masters course and will deepen insights into a chosen field or problem area.
- 27 CrP
- Arbeitsaufwand 405 Std.
- Selbststudium 405 Std.
- Master thesis
- International Marketing (M.Sc. 2021) - 3. - 4. Semester
Nein
Bonuspunkte werden gemäß § 9 (4) der Allgemeinen Bestimmungen vergeben. Art und Weise der Zusatzleistungen wird den Studierenden zu Veranstaltungsbeginn rechtzeitig und in geeigneter Art und Weise mitgeteilt.
Master thesis
- International Marketing (M.Sc. 2021)
Depending on the thesis topic.
Rechtliche Hinweise
- Diese Informationen geben den in den Online-Diensten für Studierende erfassten Datenbestand wieder.
- Die rechtskräftigen und damit verbindlichen Fassungen der Modulhandbücher finden Sie im Amtlichen Mitteilungsblatt der THM (AMB).
- Alle gültigen Prüfungsbestimmungen für die THM-Studiengänge können Sie außerdem in komfortabler Leseversion über den Downloadbereich auf der Homepage des Prüfungsamts einsehen.