4101 Master-Thesis

Modulverantwortliche
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Lehrende
  • verschiedene Lehrende
Notwendige Voraussetzungen zur Teilnahme

48 ECTS from the first 2 semesters; participation in thesis seminar (4101)

Kurzbeschreibung

Methoden des wissenschaftlichen Arbeitens, Literaturrecherche und Zitierweise, Präsentation des Thesis-Proposals

Inhalte

Depending on thesis topic; in any case, relevant theories and the state of research for the given topic are assessed; most theses also contain an empirical part.
The thesis is to be written in English in a time period of 4 months.

Qualifikations- und Lernziele

The students shall learn how to work on a marketing problem in a scientific way and derive meaningful conclusions and recommendations. They shall develop their skills to identify research gaps, to critically reflect on the given state of research and to develop a research approach to contribute to the chosen research topic from a theoretical and managerial perspective.
The learning objective of the Master thesis is to develop a scientifically supported problem solution for a "real world" case in marketing. The thesis will encompass methods and concepts which have been acquired throughout the Masters course and will deepen insights into a chosen field or problem area.

Fachkompetenzen
Methodenkompetenzen (fachlich & überfachlich)
Sozialkompetenzen
-2
Selbstkompetenzen
ECTS-Leistungspunkte (CrP)
  • 27 CrP
  • Arbeitsaufwand 405 Std.
  • Selbststudium 405 Std.
Lehr- und Lernformen
  • Master thesis
Studiensemester
  • International Marketing (M.Sc. 2021) - 3. - 4. Semester
Dauer
1 Semester
Häufigkeit des Angebots
Jedes Semester
Unterrichtssprache
Englisch
Bonuspunkte

Nein

Bonuspunkte werden gemäß § 9 (4) der Allgemeinen Bestimmungen vergeben. Art und Weise der Zusatzleistungen wird den Studierenden zu Veranstaltungsbeginn rechtzeitig und in geeigneter Art und Weise mitgeteilt.

Prüfungsleistungen

Master thesis

Benotung
Die Bewertung des Moduls erfolgt gemäß §§ 9, ggf. 12 (Teilleistungen), ggf. 18 (Arbeiten, Kolloquien) der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung).
Verwendbarkeit
Gemäß § 5 der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung) Verwendbarkeit in allen Masterstudiengänge der THM möglich.
Voraussetzung für Module
Literatur, Medien

Depending on the thesis topic.

Rechtliche Hinweise