4102 Thesis-Seminar

Modulverantwortliche
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Lehrende
  • Prof. Dr. Jan Freidank
  • Prof. Dr. Juliane Staubach
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Kurzbeschreibung

Methoden des wissenschaftlichen Arbeitens, Literaturrecherche und Zitierweise, Präsentation des Thesis-Proposals

Inhalte
  • Scientific and methodological concepts and theories
  • Essential steps and guidelines for successfully conducting a master thesis project (e.g., finding a topic, data sources, deriving research questions and hypotheses, avoiding plagiarism etc.)
  • Presentation and discussion of a master thesis proposal
Qualifikations- und Lernziele

In the master thesis, candidates are expected to use their theoretical understanding to deal with an issue taken from the business world in a methodologically correct manner. Therefore, participants will learn how to find a relevant and suitable master thesis topic, derive adequate research questions and develop an appropriate research design. They will also be trained in data collection methods and sources as well as in correct referencing and academic writing. In the second part of the seminar the students are required to present their proposed thesis topic in a structured way to a board of professors and fellow students.

Fachkompetenzen
Methodenkompetenzen (fachlich & überfachlich)
Sozialkompetenzen
Selbstkompetenzen
ECTS-Leistungspunkte (CrP)
  • 3 CrP
  • Arbeitsaufwand 90 Std.
  • Präsenzzeit 30 Std.
  • Selbststudium 60 Std.
Lehr- und Lernformen
  • 2 SWS
  • Seminar
Studiensemester
  • International Marketing (M.Sc. 2021) - 3. - 4. Semester
Dauer
1 Semester
Häufigkeit des Angebots
Einmal im Jahr
Unterrichtssprache
Englisch
Bonuspunkte

Nein

Bonuspunkte werden gemäß § 9 (4) der Allgemeinen Bestimmungen vergeben. Art und Weise der Zusatzleistungen wird den Studierenden zu Veranstaltungsbeginn rechtzeitig und in geeigneter Art und Weise mitgeteilt.

Prüfungsleistungen

Presentation

Benotung
Die Bewertung des Moduls erfolgt gemäß §§ 9, ggf. 12 (Teilleistungen), ggf. 18 (Arbeiten, Kolloquien) der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung).
Verwendbarkeit
Gemäß § 5 der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung) Verwendbarkeit in allen Masterstudiengänge der THM möglich.
Literatur, Medien

Bailey, S.: Academic Writing: A Handbook for International Students
Malhotra, N.K.: Marketing Research: An Applied Orientation, Pearson
Theisen, M.A.: Wissenschaftliches Arbeiten, Erfolgreich bei Bachelor- und Masterarbeiten

Rechtliche Hinweise