1302 Innovations- und Changemanagement
- Prof. Dr. Jan Freidank
- Prof. Dr. Stefanie Wannow
- Prof. Dr. Jan Freidank
- Prof. Dr. Stefanie Wannow
-
Entwicklung und Management von komplexen Innovations- und Transformationsprozessen von international operierenden Unternehmen.
- Relevance of organizational structure & culture in innovation and change processes
- New product development process
- Design thinking and customer integration into the innovation process
- Adoption and diffusion of innovations
- Types of change
- Resistance to change
- Change management strategies
Participants shall
- develop a profound understanding of the role of innovation and change for companies
- be able to structure the innovation process as well as know useful tools, techniques and organizational structures that support the process
- integrate the marketing and consumer perspective into the innovation strategy and process
- gain knowledge to understand fundamental tasks and challenges that accompany organizational change and transformation
- understand the relevance of leadership during change processes and acquire insights in order to evaluate and assess change situations
- develop management skills needed to successfully lead change initiatives
- 6 CrP
- Arbeitsaufwand 180 Std.
- Präsenzzeit 60 Std.
- Selbststudium 120 Std.
- 4 SWS
- Seminaristischer Unterricht
- Personalmanagement (M.Sc. 2022) - 1. Semester
-
Nein
Bonuspunkte werden gemäß § 9 (4) der Allgemeinen Bestimmungen vergeben. Art und Weise der Zusatzleistungen wird den Studierenden zu Veranstaltungsbeginn rechtzeitig und in geeigneter Art und Weise mitgeteilt.
Presentation: 30-45 min, pro Person 6-9 min (bei Gruppengröße von 5)
Ansoff H. I., McDonnell, E., Implanting Strategic Management
Black, J.S.; Gregersen, H.B., It starts with one
Crawford, M. and Benedetto, C. A. (2014). New Products Management, 11th ed. McGraw-Hill Education.
Dawson, P. and Andriopoulos, C. (2014). Managing Change, Creativity, and Innovation. 2nd ed. London: SAGE.
Senior B., Swailes, S.,(2020) Organizational Change. 6th Ed. Pearson.
Tidd, J. and Bessant, J. (2020). Strategic Innovation Management. 7th Ed. Wiley.
Trott, P. (2020). Innovation Management and New Product Development. 7th Ed. Pearson.
Rechtliche Hinweise
- Diese Informationen geben den in den Online-Diensten für Studierende erfassten Datenbestand wieder.
- Die rechtskräftigen und damit verbindlichen Fassungen der Modulhandbücher finden Sie im Amtlichen Mitteilungsblatt der THM (AMB).
- Alle gültigen Prüfungsbestimmungen für die THM-Studiengänge können Sie außerdem in komfortabler Leseversion über den Downloadbereich auf der Homepage des Prüfungsamts einsehen.