Aktuelle Themen des internationalen Marketing und Management

Modulnummer
2108
Modulverantwortliche
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Lehrenden
  • Prof. Dr. Stefanie Wannow
Kurzbeschreibung

Current Topics in International Marketing and Management

Qualifikations- und Lernziele

Gain profound insights in critical strategic and operational aspects of international marketing and management as well as implementing strategies in a global context. Topics covered may be related to current and relevant topics such as marketing controlling, international human resource management, brand management and project management. The course is aimed at enriching the students’ competencies and skills needed in an international business environment

Lerninhalte

- Depending on specific topic teached

- State-of-the-art research and case studies

Fachkompetenz
Methodenkompetenz
Sozialkompetenz
Selbstkompetenz
Moduldauer (Semester)
1
Unterrichtssprache
Englisch
Gesamtaufwand
6.0 CrP; 180 Stunden
Semesterwochenstunden
4
Lernformen

seminaristischer Unterricht

Bewertungsstandard

Gemäß § 9 der Allgemeinen Bestimmungen (Teil I der Prüfungsordnung)

Häufigkeit des Angebots
Einmal im Jahr
Literatur

- Depending on specific topic teached

- Highly ranked marketing and management journals

Studienhilfsmittel

lecture scripts and case studies

Voraussetzungen

basic knowledge in controlling (Bachelor level)

Rechtliche Hinweise