Project Management 2

Short Name
Vertrieb und Marketing
Module Code
BA5010
Module Coordinator
  • Peter Hohmann
Teacher
  • Peter Hohmann
  • Michaela Andrea Peschk-Aschenbrenner
Short Description

In the course students will work, analyse and use methods of the conventional project management with prince 2, agile project management with scrum and multi project management.

Learning Objectives

Students understand and are able to apply methods of process-oriented, agile and participative project management and know the challenges of multi-project management. They can estimate costs and success in the projects and reflect on decisions taken. They learn to solve conflict situations in a team.

Duration in Semester
1
Instruction Language
German
Total Effort
3 CrP; an estimated 90 hours, of which approximately 30 are spent in class.
Weekly School Hours
2
Method of Instruction

2 SWS Seminaristischer Unterricht, Planspiel

Requirements for the awarding of Credit Points

Prüfungsvorleistung: Projektarbeit

Prüfungsleistung: Klausur oder Ausarbeitung (des Leistungsnachweises wird den Studierenden rechtzeitig und in geeigneter Weise bekannt gegeben)

Availability
Yearly
References
  • Ebel N.: Prince2:2009 – für Projektmanagement mit Methode;
  • Winter R.: Management von Integrationsprojekten – Konzeptionelle Grundlagen und Fallstudien aus fachlicher und IT-Sicht,
  • Brandes u., Gemmer P., Koschek H., Schültken L.: Management Y – Agile, Scrum, Design Thinking & Co.: So gelingt der Wandel zur attraktiven und zukunftsfähigen Organisation,
  • Ortner G., Stur B.: Das Projektmanagement Office – Einführung und Nutzen