Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften
- Formulating and Prioritizing CSR Strategies: A Marketing Strategy-Informed Approach. Australasian Marketing Journal, 0(0), 2024 (zusammen mit H. Wetzel, M. Hammerschmidt) https://doi.org/10.1177/14413582241295819
- Can doing good lead to doing poorly? Firm value implications of CSR in the face of CSI, in: Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 45, No. 5, p. 677-697, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel), Impact Factor: 3,744
Beiträge in Konferenzbänden
- Firm Value Effects of Stakeholder Welfare Protection and Enhancement: The Role of Marketing Levers, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Oslo, Norway, 2016 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
- Doing Good After Doing Bad: Firm Value Implications of Distinct Corporate Social Responsibility Engagements, in: AMA Winter Educators conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2016 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
- Strengthening Firm’s Societal Role – How Compensation Strategies Help to React on Social Misconduct, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
- 'Goodwill Hunting' - How Companies Should React on Social Misconduct, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
- How Companies Should React on Social Misconduct – The Role of In- and Extra-Domain Compensation, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel).
- The Impact Of Google Search And Print Media On Private Investors’ Trading Volume, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit N. Jabs und H. Wetzel).